A A A

Organizacja przedszkola

Zajęcia teatralne

"Dziecko nie jest aktorem,

ono bawi się w teatr”

                                      Z. Wójcik

 

Wiek przedszkolny i wczesnoszkolny to wiek intensywnego rozwoju. Dziecko ma wówczas naturalną potrzebę wyrażania się w różnych formach ekspresji: w mowie, ruchu, rysunku, śpiewie. Teatr, jako synteza sztuk stwarza możliwość powiązania wszystkich rodzajów ekspresji twórczej. Zabawy teatralne w przedszkolu pomagają w realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych i uatrakcyjniają zajęcia. Jest to więc bardzo skuteczne narzędzie w pracy pedagogicznej.

Zabawę w teatr rozpoczęliśmy w 2003 roku.

 

Cele edukacji teatralnej:       

  • poznawanie różnorodnych utworów o wartościach: wychowawczych, poznawczych, kształcących oraz zawierających elementy fantazji i humoru
  • rozróżnianie świata rzeczywistego od fikcji
  • uświadomienie własnych możliwości fizycznych
  • dostarczanie radosnych przeżyć emocjonalnych i estetycznych
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni
  • kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się     
  • doskonalenie wymowy dzieci
  • wzbogacanie słownika
  • zaspakajanie potrzeby twórczej aktywności dzieci
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności i dyscypliny, czyli umiejętności współdziałania z innymi
  • nabranie zaufania do siebie i własnych możliwości
  • rozwijanie pamięci, uwagi, myślenia, wyobraźni
  • pomaganie dziecku w poznaniu różnych postaw bohaterów literackich, filmowych, teatralnych; próba ich oceny i uzasadnienia stanowiska
  • eliminowanie nieśmiałości, a także egocentryzmu
  • tworzenie okazji do rozwiązywania problemów, podejmowania decyzji
  • wyposażanie dziecka w ogólną wiedzę o teatrze: scenografia, kostiumy, aktor, reżyser, sufler, kurtyna, akt, scena, widownia, dialog, monolog, narrator itd.
  • kształcenie kultury odbioru sztuki·

 

Opiekun koła:   Mirosława Wegner