A A A

Sukcesy » Akcje, programy i projekty » Archiwum- Akcje i programy » Rok szkoły w ruchu » OBSZAR NR 1 - RUCH W PRZEDSZKOLU

SCENARIUSZ ZAJĘĆ GIMNASTYCZNYCH DLA DZIECI 3-LETNICH

Prowadzący zajęcia: Karolina Pilarowska

Grupa: 3-latki

Cele:

- dz. rozwija koordynację ruchową,

- dz. umiejętnie współpracuje w grupie,

- dz. kształtuje prawidłową postawę podczas ćwiczeń,

- dz. wyrabia płynność ruchów,

- dz. wykonuje ćwiczenia zgodne z poleceniem nauczyciela,

- dz. przestrzega zasad bezpieczeństwa.

Formy pracy:

- indywidualne,

- z całą grupą.

Środki dydaktyczne:

- płyta CD,

- woreczki gimnastyczne,

- kółka gimnastyczne,

- worki do skakania,

- kolorowe chustki,

- hula-hop.

Przebieg:

Zbiórka w szeregu.

Przywitanie dzieci.

Podział grupy na dwa zespoły, wybranie kapitana drużyny.

1.”Żabki na łące”- nauczyciel ustawia cztery hula-hop na dywanie, jeden za drugim.   Dzieci skaczą z jednej obręczy na drugą, trzecią i czwartą, nogi złączone. Naśladują skoki żab. Następnie powtarzają zadanie jednak nogi nie są złączone tylko przeskakują z jednej nogi na drugą.

2. „Rzut do celu”- każda drużyna dostaje od nauczyciela woreczki. Dzieci celują woreczkami do obręczy, każde dziecko po dwa razy. Wygrywa ta drużyna, która wrzuci najwięcej woreczków.

3. „Woreczki”- każde dziecko dostaje jeden woreczek. Dziecko podnosi na jednej dłoni woreczek tak żeby nie spadł na podłogę. Następnie dzieci podnoszą woreczek na stopie starając się utrzymać równowagę. Wygrywa ta drużyna, która najdłużej utrzyma woreczek na dłoni lub stopie.

4. „Marsz z woreczkami”- dzieci kładą woreczek na głowie. Przyjmują pozycje wyprostowanego bociana. W rytmie muzyki dzieci maszerują z woreczkami na głowie. Wygrywa ta drużyna, w której spadnie najmniej woreczków na podłogę.

5. „Zabawa z chustkami”- każde dziecko otrzymuje kolorową chustkę. W trakcie muzyki dzieci maszerują z chustkami i wykonują polecenia nauczyciela. Rytmicznie podskakują z chustkami, pochylają się w dół, w przód, w bok, w lewą stronę i w prawą stronę.

6. „Skoki w workach”- nauczyciel przed każdą drużyną kładzie worek. Na sygnał nauczyciela dziecko wchodzi do worka i podążą do końca sali. Dotyka ściany i wraca spowrotem. Przekazuje worek kolejnej osobie. Wygrywa ta drużyna która zakończy zadanie jako pierwsza.

Podsumowanie zajęć:

Zbiórka w szeregu.

Ocena aktywności dzieci.